Problēma Nr.1 - Bērns histēriski raud, kad vecāki dodas prom.
Raudāšana ir normāla reakcija - tā bērni bēdājas un pauž savas emocijas. Protams, mazs bērns, kam pēkšņi jāpaliek jaunā vietā, nepriecājas par šo situāciju. No vecāku puses ir svarīgi nedusmoties par raudāšanu un nepārmest, bet gan pieņemt. Ideālā variantā adaptācijas laiks ir pietiekami ilgs, vismaz viena vai divas nedēļas, kad mamma kopā ar bērnu iepazīst bērnudārzu. Pirmajās reizēs bērnu atstāj vienu tikai uz pāris stundām. Ja bērns raud, viņš ir jāsamīļo, jāpaņem klēpī un jāļauj paust emocijas. Pedagogi, labu gribot, bieži grēko, iedrošinot mammu vai tēti slepus doties prom, kamēr bērns aizrautīgi spēlējas un to nemana. Tā panākam pretēju rezultātu - bērns saprot, ka brīdī, kad ir iedziļinājies interesantā nodarbē, mamma vienkārši var pazust, līdz ar to kādā brīdī var atteikties rotaļāties. Tāpēc ir svarīgas rituālās atvadīšanās darbības - buča uz vaiga, samīļošanās, atā pamāšana -, kas sniedz drošības izjūtu. Reizēm uz bērnudārzu var aizvest tuvinieks, ar kuru bērnam nav tik cieša emocionālā kontakta,- varbūt atvadīties no tēta vai omītes būs vieglāk nekā no primārās piesaistes personas. Svarīgi, lai mamma pati nesatraucas, nenervozē un šķiršanās brīdi uztver pēc iespējas mierīgāk.
Problēma Nr.2 - Bērnudārzā bērns atsakās ēst.
Visai bieži bada streiki ir protests, kā bērns mēģina parādīt savu nostāju- man bērnudārzā nepatīk un es negribu te atrasties. Šādās situācijās vienmēr jāparūpējas, lai bērns no rīta paēd brokastis mājās, un, ja iespējams, jāmēģina saīsināt darba dienu, jāierodas bērnam pakaļ agrāk. Kad dodamies pēc bērna, paņemam līdzi veselīgu uzkodu, piemēram, ābolu vai banānu. Bērnudārza pedagogiem jāatgādina, ka nevajag bērnam uzbāzties ar ēdienu - spiest ēst ar varu vai kaunināt par neēšanu. Reizēm bērni ir gatavi padzerties ūdeni vai vismaz apēst maizi, svarīgi ir piedāvāt un, ja atsakās, likt mierā. Vecākiem savukārt nevajadzētu piekopt kukuļošanu - apsolīt kaut ko kārdinošu, ja viņš apēdīs. Kad paies adaptācijas laiks, bērns palēnām sāks ēst.
Problēma Nr.3 - Bērns neiet uz podiņa.
Iešana uz dārziņu bērnam ir satraukuma pilns laiks, un mazajam ar daudz ko ir jātiek galā : jauna vide, svešs pieaugušais, daudz bērnu, ar kuriem jāiemācās sadarboties. Šajā laikā reizēm ir novērojams regress bērna attīstībā, arī saistībā ar podiņprasmi, piemēram, bērns, kurš jau sācis iet uz podiņa, pēkšņi piečurā bikses. Jāatceras, ka līdz triju gadu vecumam bērns tikai mācās apgūt podiņu un trīsgadnieku par šādu neveiksmi vecāki un pedagogi nedrīkst nedz kaunināt (nu kā tad tu tā - kā tev tā sanāca, kāpēc neaizgāji uz podiņa, tu taču māki!), nedz dusmoties. Jābūt iejūtīgiem un saprotošiem, ar bērnu jāparunā - varbūt šobrīd, uzvelkot autiņbiksītes, mazais jutīsies ērtāk? Un iedrošiniet bērnu uzrunāt auklīti, kura šajā intīmajā procesā var palīdzēt.
Problēma Nr.4 - Bērns neguļ diendusu.
Gulēt jeb ļaut ķermenim atslābt jaunā vidē, kur viss ir nepazīstams, biedējošs, jauns, ir grūti, līdz ar to nereti parādās dažādi miega traucējumi. Bērnudārza pedagogi var bērnu nespiest iet gulēt, bet mudināt savā gultiņā vienkārši atpūsties miera stāvoklī. Dažkārt mazajam arī mājās novēro miega traucējumus, kas saistīti ar šo trauksmi un jaunajiem emocionālajiem pārdzīvojumiem, - grūtības aizmigt vai mošanos naktī sliktu sapnīšu dēļ. Tad jāpaiet laikam, lai bērns spētu atslābināties arī bērnudārzā un justies pietiekami droši.